Šodienas tēma ir „25 iemesli, kāpēc jāmācās”.
1. septembris jau ir garām un ir laiks sākt mācīties! Par kādu mācīšanos es šodien runāšu? Pirmkārt, es runāšu par Bībeles studēšanu, par Kristus mācības mācīšanos. Un protams, ka pamatā ir Kristus mācība un arī visas citas gudrības un zināšanas, kas mums ir nepieciešamas, lai sasniegtu tos mērķus, uz kuriem esam aicināti un kurus esam nosprauduši, lai ieņemtu savu vietu Dieva valstībā un arī sabiedrībā.

Tālāk būs 25 iemesli, kāpēc jāmācās.

1.     Tāpēc, ka Dievs ir pilnīgs savā gudrībā.

„(..) Viņa, kas pilnīgs Savā gudrībā?” (Ījaba 37:16)

„Liels ir mūsu Kungs un varens spēkā, Viņa gudrībai nav mēra.” (Psalms 147:5)

Tātad Dievs ir Viszinošs, Visgudrs. Viņš ir ideāls. Kāpēc man mācīties? Tāpēc, ka mācīšanās dara mani gudru. Dievs ir gudrs un ideāls. Viena no Viņa īpašībām ir gudrība. Ja es gribu līdzināties Dievam un Kristum, ko mums māca arī Bībele, tad mācīties ir viens no iemesliem, lai Viņam līdzinātos. Kā to izdarīt? Vienkārši – mācīšanās. Pirmais iemesls, kāpēc ir jāmācās, ir tas, ka Dievs ir Visgudrs.

2.     Tāpēc, ka Jēzus mācījās.

Lūkas evaņģēlija 2. nodaļā ir stāsts par to, ka Jēzus vecāki kopā ar Jēzu devās uz Jeruzālemi pielūgt Dievu. Tur bija svētki vairāku dienu garumā. Atpakaļceļā no šiem svētkiem, kad viņi jau vairākas dienas bija ceļā, vecāki atklāja, ka Jēzus nav starp viņiem. Jēzus vecāki bija aizmirsuši savu Dēlu! Viņi meklēja. Acīmredzot šajā ceļojumā piedalījās daudzi radinieki, jo tas bija svētceļojums uz Jeruzālemi. Jēzus varēja būt pie vecāsmātes, pie vecātēva vai citur. Un tā nu sanāca, ka Jēzus bija pazudis. Vecāki ļoti uztraucās un meklēja Viņu. Izmeklējušies starp radiem, viņi to neatrada un devās atpakaļ uz Jeruzālemi. Un viņi atrada Jēzu tur. Kur viņi atrada Jēzu Kristu? Templī!

„Un pēc trim dienām tie Viņu atrada Templī sēžam starp mācītājiem, tos klausoties un tos jautājot.” (Lūkas 2:46)

Jēzum bija tikai 12 gadi. Kad jāsāk mācīties? Tagad, draugi! Jēzus to darīja daudz ātrāk – jau 12 gadu vecumā. Viņi atrada templī to sēžam starp mācītājiem un izskatījās, ka Viņam absolūti neuztrauc tas, ka vecāki par Viņu uztraucās.

„Un, Viņu ieraudzījuši, vecāki pārbijās, un Viņa māte sacīja Viņam: “Mans dēls, kāpēc Tu mums to esi darījis? Redzi, Tavs tēvs un es, mēs Tevi ar sāpēm esam meklējuši.” Bet Viņš tiem atbildēja: „Kam jūs esat Mani meklējuši? Vai nezinājāt, ka Man jādarbojas Sava Tēva lietās?” (Lūkas 2:48-49)

Bērni, mācīties Kristus mācību vai nemācīties, tā nav jūsu vecāku kompetence. Tā ir jūsu kompetence. Ticēt Dievam vai nē, tas nebūs atkarīgs no jūsu vecākiem – mammām un tētiem, bet tikai no jums. Un, lūk, tā ir vienīgā lieta, kur tev nav jāpaklausa vecākiem. Es gribu un mācos! Es gribu un ticu, jo Jēzus mācījās. Un 12 gadu vecumā Jēzus ignorēja vecākus, jo Viņš gribēja mācīties. Taču tālāk ir rakstīts, ka Viņš gāja kopā ar vecākiem un bija tiem paklausīgs. Tā kā neuztraucies! Vecākiem ir jāpaklausa. Tev nav jābēg no mājām vai jāsēž templī trīs dienas, jo tagad to var darīt arī citā veidā. Bet Jēzus mācījās.

Lūk, otrais iemesls kāpēc man un tev ir jāmācās! Ja es gribu līdzināties Kristum, tad tieši tāpat kā Kristus, arī man ir jāmācās. Kristus mācījās.

„Patiesi, patiesi Es jums saku: kas Man tic, tas arī tos darbus darīs, ko Es daru, un vēl lielākus par tiem darīs, jo es noeimu pie Tēva. Un visu, ko jūs lūgsit Manā Vārdā, to Es darīšu, lai Tēvs tiktu pagodināts Dēlā. Ko jūs lūgsit Manā Vārdā, to Es darīšu.” (Jāņa 14:12-14)

Jēzus saka: „Ja Es mācījos, arī jums ir jāmācās.” Ja es gribu būt kristietis, gribu būt Dieva bērns, tad man ir jāmācās.

„Un Jēzus pieņēmās gudrībā, augumā un piemīlībā pie Dieva un cilvēkiem.” (Lūkas 2:52)

Jēzus panākumu atslēgas bija Viņa zināšanas, kuras Viņš pielietoja, un Viņš pieauga tajā. Viņš mācījās un pieņēmās gudrībā. Kāpēc Jēzus pieņēmās gudrībā? Vai Viņš pats no Sevis tā vienkārši sēdēja un pieņēmās gudrībā? Vai arī Viņš no Marsa saņēma kādus signālus? Nē, Viņš mācījās! Jēzus bija vienlaicīgi Dievs un vienlaicīgi cilvēks, un esot miesā virs zemes, lai Viņš būtu gudrs un spētu pastāvēt, Viņam bija nepieciešams mācīties. Lūk, kāpēc Viņš sēdēja templī un taujāja mācītājus, un aizmirsa par vecākiem.

Viņš pieņēmās gudrībā un augumā. Ko nozīmē „pieņēmās augumā”? Protams, arī centimetros – garumā, bet ne jau tāpēc Viņš pieauga centimetros, ka mācījās. Tas nozīmē, ka mācoties Viņš ieguva mugurkaulu, Savu stāju, pareizus principus, lai dzīvotu uzvaras pilnu dzīvi. Lūk, viena no Jēzus panākumu atslēgām. Kurš ir visu laiku raženākais un panākumiem bagātākais cilvēks? Jēzus Kristus! Tās abas baznīcas, ko rādīja Edgars, ir pateicoties Jēzum. Un mēs šeit esam, pateicoties Viņam. Un Latvija un latvieši kā tauta šodien pastāv pateicoties Kristum. Es varētu skaitīt un uzskaitīt, bet tas nav šodienas mērķis.

3.     Tāpēc, ka Jēzus kalpošanai bija 2 daļas.

Es atkārtoju vēlreiz, ka mums ir jāmācās no Jēzus un jāatdarina Viņš. Jēzus tev māca darīt to, ko darīja Viņš – līdzināties Dievam. Un kad Jēzus kalpoja ar vārdu, šai kalpošanai bija divas daļas. Tās bija sludināšana un mācīšana. Protams, bija arī citas kalpošanas. Bet galvenokārt Jēzus sludināja un mācīja.

„Un Jēzus staigāja pa visu Galileju, mācīdams viņu sinagogās un sludinādams Valstības evaņģēliju un dziedinādams visas slimības un sērgas tautā.” (Mateja 4:23)

Ir divu veidu kalpošana – sludināt un mācīt. Šajā brīdī es sludinu un mācu vienlaicīgi, taču mācīšana ir kaut kas vairāk. Tas ir tad, kad es mācos visu Bībeles mācību pilnībā un lietoju to savā dzīvē. Pastāvīgi un regulāri mācos. Es šajā brīdī mācu. Mēs regulāri mācāmies, lasot Dieva vārdu ikdienas. Apmeklējot mājas grupiņu un iztirzājot svētrunu, mēs mācāmies. Lasot kristīgās grāmatas, mēs mācāmies. Arī lasot kādas pasaulīgas grāmatas, kas noder tavai izaugsmei, tu mācies. Skatoties dievkalpojuma video ierakstus, tu mācies. Pielietojot dzīvē un gūstot pieredzi caur šīm zināšanām, tu mācies. Laiks mācīties! Jēzus kalpošanai bija divas daļas, tāpēc arī tavai kalpošanai ir jābūt divām daļām. Ir laiks sludināt un laiks mācīties!

4.     Tāpēc, ka cilvēciskā gudrība ir ierobežota un nespēj atrisināt cilvēku galvenās problēmas.

Cilvēciskā gudrība, ko mums māca skolā, nespēj atrisināt un dot mums pašu svarīgāko.

Es pirms dažām dienām sportoju. Es skrienu kādus kilometrus un pēc tam ieskrienu stadionā. Šis stadions ir pie kādas skolas un tur ir skolnieki un skolotāji, kuri vada savas nodarbības. Mēs jau sveicināmies, jo bieži uzturamies blakus. Un es redzēju tādu skatu, ko varēja dzirdēt pa visu stadionu. Aptuveni divpadsmit vai četrpadsmit gadus veci skolēni skrēja 100m vai 60m skrējienu. Viņi skrēja pa divi. Protams, vienmēr kāds ir pirmais. Un tur bija divi skolēni – viens tāds ar sprogainiem matiem un lielāka auguma, bet otrs tāds mazāks un solīdāks. Skrējienā puika ar sprogainajiem matiem zaudēja tam mazākajam un zaudēja pat par vairākiem metriem. Pie paša finiša, kad saprata, ka zaudē, viņš skaļā balsī sāka lamāties un vicināt dūres pa gaisu. Otrs puika kaut kur aizbēga pāri sētai. Bet skolotāja, dzirdot to visu, mierīgi stāvēja. Bet kas tas ir, kad vicina dūres? Tā ir vardarbība. Pieaugušus cilvēkus par to arestē, draugi. Tā ir krimināllieta. Bet tur, skolā, skolotāja vienkārši stāvēja. Upuris ir aizbēdzis, vainīgais nolamājas ar rupjiem vārdiem pa visu stadionu, izvicina dūres un apsēžas turpat netālu, bet skolotāja reaģē mierīgi. Tās ir šausmas! Man nāca vēmiens un dusmas. Es zinu, ka mums ir jāpiedod, un tāpēc es neatļaujos ritināt tālāk šīs fantāzijas un domas. Es valdos.

Lūk, skola. Lūk, pasaulīgā gudrība. Lūk, kā mūsu skolās pārsvarā mācās. Tepat arī mūsu draudzē ir skolēni, kuri iet skolā. Skola ir jāapmeklē, bet skolā ir jāiet, lai mācītos, taču diemžēl apstākļi ir neizturami. Es nesen lasīju kādu publikāciju, ka no skolas aiziet nevis vainīgais – terorists, kas terorizē pārējos skolniekus, bet gan upuris. Upurim ir jāaiziet. Tā ir tāda sātaniska sistēma, kas šobrīd bērniem skolā neļauj iegūt normālu izglītību, jo dominē fiziski spēcīgākais vai bagātākais. Un skolotājiem nav nekādas tiesības un stāja. Pat mūsu draudzes skolnieki stāstīja, ka vairākas reizes uz skolu ir izsaukta ātrā palīdzība, jo skolēni pārpīpējušies narkotikas. Lūk, skola! Es neapgalvoju un nesaku, ka tās zināšanas, ko māca skolā, ir sliktas. Mums ir nepieciešamas zināšanas. Bet mums nav nepieciešams sēdēt skolā un slīpēt skolas solus, pakļauties tai dēmoniskajai kārtībai un kļūt par pelēko masu no visiem. Presē arvien vairāk parādās raksti, ka mūsu skolas īstenībā ir pelēcību kalve.

Tad ko nu lai tagad dara? Mums vajag izglītību un zināšanas, bet tā vietā mums iedod surogātu. Tu pazaudē pat vēlmi mācīties. Tu iemācies lietot narkotikas, dzert, un ja meitene skolā ir nevainīga, tad tā viņai ir liela problēma. Ko tad skolā iemāca galu galā?

Draugi, es tagad runāju vispārīgi, ka nekāda pasaulīgā gudrība, nekāda zinātne nespēj atrisināt cilvēku svarīgākās problēmas!

„Tie, kas ar kuģiem brauca pa jūru un veica lielos ūdeņos savus darījumus, tie redzēja Tā Kunga darbus un Viņa brīnumus jūras virsū un dziļumos. Pēc Viņa pavēles sacēlās vētra, kas sabangoja jūras viļņus, tie pacēlās augšup pret debesīm un nogrima atkal dzelmē, tā, ka viņu dvēsele trīcēja izmisumā un bailēs.” (Psalms 107:23-26)

Šeit tiek runāts par biznesa cilvēkiem – „kuģiem, kuri iet pāri jūrām un veic lielus darījumus”. Tātad notiek tirdzniecība. Svarīgi cilvēki, izglītība, iemaņas, visapkārt miesassargi, liela nauda Latvijas un ārzemju bankas kontos un arī skaidrā naudā mājās seifā. Bet tad, kad Dievs paceļ Savu balsi, kad saceļas vētra un sabangojas jūra, tie visi trīc izmisumā un bailēs.

„Tie viņus mētāja un svaidīja kā dzēruma pilnus, visa viņu gudrība bija galā.” (Psalms 107:27)

Visa viņu gudrība ir galā. Ceturtais iemesls, kāpēc mācīties kristīgo mācību, Dieva, Kristus gudrību, ir, lai kļūtu gudrs un lai spētu atrisināt Dieva spēkā tās problēmas, kuras nav atrisināmas ar pasaulīgu gudrību – ne ar fiziku, ne ar ķīmiju, ne ar sociālām zinātnēm un, nedod Dievs, ar humanitārajām zinātnēm. Vai kāds ir dzirdējis par Freidu? Ja tu katru dienu lasīsi Freidu vienu stundu, tad pēc mēneša mēs šeit redzēsim ārprātīgu cilvēku ar dīvainu uzvedību – seksuālu maniaku.

5.     Tāpēc, ka Kristus mācība ir pārāka.

„Pret To Kungu nepalīdz nekāda dziļāka gudrība, nekāds saprāts, nekāds padoms.” (Sālamana pamācības 21:30)

Ja tevī ir Kristus mācība, ja tu esi Dieva rokās un tevī ir Dieva gudrība, tad pret tevi nepalīdzēs nekāda cita gudrība, nekāds saprāts un nekāds padoms. Uzvara pieder mums! Aleluja!

Kad es cietumā atgriezos pie Dieva, pirmajos mēnešos es satiku kādu no saviem draugiem, kurš jau bija pavadījis daudzus gadus cietumā. Bet es jau tad biju ticīgs, biju pieņēmis Jēzu par savu Glābēju. Es mācījos – katru dienu apmeklēju kapelu, katru dienu lasīju Bībeli un arī citas grāmatas. Es mācījos un klausījos dažādus sludinātājus. Toreiz šis mans draugs, kurš izskatījās stipri noraizējies, mani pasauca sānis. Mēs staigājām un runājāmies, un tad viņš teica: „Mārci, man tev kas jāsaka! Zini, kas ir? Tu neapvainojies, bet tu esi nojūdzies.” Un tad viņš padomāja un turpināja: „Bet tas ir labi.” Draugi, Kristus mācība ir pārāka! Šie cilvēki no pasaules redz to, kas ir manī. Es mācos pareizas lietas un esmu ar pareizo. Kristīgā gudrība ir muļķība pasaules acīs. Tieši tāpat, kā mūsu acīs pasaules gudrība ir muļķība. Un tāpēc viņam, kā pasaulīgam cilvēkam, likās, ka es esmu nojūdzies un dīvains, bet tajā pašā laikā brīvs no narkotikām, no kurām viņš nebija brīvs; brīvs no daudzām lietām! Tas ir labi, viņš to redzēja, bet ar prātu nespēja pieņemt. Draugi, Kristus mācība ir pārāka!

6.     Tāpēc, ka Kristus mācība ir visas gudrības pamats.

„Bijība Tā Kunga priekšā ir visas gudrības sākums. Tas visu labi izjūt un saprot, kas tā dara. Viņa slava paliek mūžīgi.” (Psalms 111:10)

Kas ir gudrības sākums? Bijība Tā Kunga priekšā. Tātad mācieties bīties Dievu. Tas visu labi izjūt, kas bīstas Dievu – pat intuitīvi un instinktīvi viņš izjūt pareizas lietas. to dod Kristus mācība un paklausība tai.

7.     Tāpēc, ka glābšana ir atkarīga no mācīšanās.

Tava glābšana ir atkarīga no tā, vai tu šodien mācies vai nemācies. Varbūt tu domā: „Nav patiesība! Jēzus glābj žēlastībā un par brīvu!” Es runāju par to, kas ir pēc tam, kad tu esi piedzīvojies glābšanu. Dieva vārds saka, ka „bez svētas dzīves neviens To Kungu neredzēs” un ka „Debesu valstībā visi ar spēku laužas iekšā”. Un Jēzus mācījās. Es runāju par to, kas notiek pēc tam, kad mēs esam žēlastībā izglābti. Ja mēs nemācāmies, tad agri vai vēlu mēs zaudējam glābšanu.

„Kas negrib ļauties audzināties, tas neievēro savas dvēseles pestīšanu, bet, kas uzklausa pamācības, tas pieņemas gudrībā.” (Sālamana pamācības 15:32)

Neievēro savas dvēseles glābšanu tas, kurš negrib ļauties audzināties, kurš negrib mācīties.

8.     Tāpēc, ka romiešu brīvības un izaugsmes atslēgas ir mācība un paklausība mācībai.

Vai jūs esat lasījuši Vēstuli romiešiem? Pāvils rakstīja romiešu draudzei, kurā bija cilvēki, kuri bija izbēguši no pasaules posta, atbrīvoti un dziedināti. Un tam bija kāds iemesls. Lūk, iemesls!

„Bet pateicība Dievam, ka jūs, kas bijāt grēka vergi, no sirds esat kļuvuši paklausīgi tai mācībai, kurā esat mācīti.” (Romiešiem 6:17)

Jēzus atbrīvoja, Jēzus dziedināja. Kāpēc romieši nav grēka vergi un joprojām ir izglābti? Tāpēc, ka viņi bija paklausīgi mācībai! Kādai mācībai? Tai, kurā viņi bija mācīti! Viņi bija mācījušies. Viņiem bija skolas, un viņi mācījās!

Vēl kāda aina no maniem pirmajiem mēnešiem ar Dievu. Es katru dienu gāju uz kapelu un tur ārā, cietuma teritorijā, bija arī mani bijušie draugi. Nebija tā, ka man nebija draugu, bet mēs jau bijām stipri attālinājušies, jo man bija citas intereses. Man bija Dievs. Un man bija cita sejas izteiksme. Tu nevari iedomāties! Es visu laiku smaidīju. Jo es biju izglābts un man iekšā bija tāds prieks, ka esmu izvilkts no tās bedres, kur es biju. Nu nebija jau tā, ka es uztaisīju baigo smaidu, bet manā sejā to varēja redzēt. Es nācu no kapelas, man padusē bija Bībele un vēl dažas grāmatas, ko lasīt, un tur sēdēja mani vecie draugi, un es dzirdēju, ko viņi runāja. Viņi rādīja ar pirkstu un teica: „Re, re, kur Mārcis iet ar savu stulbo smaidiņu uz sejas un ar savām grāmatiņām padusē.” Lūk, šīs te grāmatiņas padusē bija iemesls, kāpēc viņi mani apsmēja. Bet tas ir iemesls, kāpēc es esmu brīvs. Viņi joprojām vēl lieto narkotikas, sēž cietumos un dzīvo nejēdzīgu dzīvi. Es pat nezinu, vai viņi vispār vēl ir dzīvi.

Draugi, tās grāmatiņas padusē! Es no pirmās dienas esmu lasījis grāmatas. Neesmu izlaidis dievkalpojumus. Biju un klausījos visur, kur vien varēju. Es lūdzu Dievu no pirmās dienas un lasīju Bībeli – daudz lasīju un vēl lasu. Cik grāmatas tu izlasi gada laikā? Es paskaitīju. Man sanāk, ka es gadā izlasu aptuveni 54 grāmatas. Lielākas un mazākas. Un tas nav daudz. Es plānoju lasīt vēl vairāk, jo Kristus mācība ir pārāka. Lūk, tur ir mana glābšana, manas veiksmes, manas svētības, atslēgas Es mācos. Cik tu izlasi?

Pirms kādiem pāris gadiem, kad es runāju ar vienu savu draugu un devu viņam kristīgo grāmatu, ko izlasīt, tad viņš atbildēja: „Šī būs mana otrā grāmata manā mūžā. Pirmā bija „Pifa piedzīvojumi””. Rezultāts bija acīmredzams.

Grāmatas ir jālasa!

Romieši tika izglābti un mācījās. Viņi ne tikai mācījās, bet arī paklausīja mācībai.

Šodien skolās mācās daudz, daudz skolēnu. Izglītības sistēma ir milzīgi liela. Cik daudzi no šiem skolēniem paklausa tai mācībai? Kādi daži paklausa! Kādi produkti nāk no turienes?

9.     Tāpēc, ka, lai būtu ar Kristu, tev jāpaliek mācībā.

Tev jāpaliek mācībā, lai būtu ar Kristu. Ai, es jūtu, ka kādam nepatīk tas, ko es mācu! Un nepatīk ne jums, kas šeit sēžat, bet tiem, kas skatīsies internetā. Jūs domājat: „Kāpēc, lai būtu ar Kristu, ir jāpaliek mācībā? Vai tad nepietiek, ka Kristus žēlastībā esmu glābts un brīvs?” Āmen, Kristus žēlastībā tu esi glābts un brīvs, bet ar to vien nepietiek!

„Ikviens, kas aiziet no Kristus mācības un nepaliek tanī, ir bez Dieva (..)” (2. Jāņa 1:9)

Vai tu gribi strīdēties ar Jāni? Tad strīdies! Es lasu Bībelē, kas tur ir rakstīts! Es zinu, ka tu tik un tā izdomāsi atrunas.

10.  Tāpēc, ka kristieši ir tikai tie, kas mācās.

Vai tev liekas, ka tas nav bībeliski? Tas ir ļoti, ļoti bībeliski! Tas nav ārpus konteksta.

Antiohijā mācekļus draudzē vispirms sauca par kristiešiem. No kurienes vispār ir vārds „kristieši”?

„Veselu gadu viņi pulcināja draudzi un daudzus mācīja; un Antiohijā vispirms mācekļus sauca par kristiešiem.” (Apustuļu darbi 11:26)

Kas ir māceklis? Māceklis ir tas, kurš mācās! Pats vārds „māceklis” jau to pasaka. Un ja jau mācekļus sauca par kristiešiem, tad kas ir kristieši? Tie, kas mācās! Un tie, kas nemācās ir nekristieši.

11.  Tāpēc, ka bez gudrības tu nevari realizēt nekādus pasākumus savai dzīvei.

„Ko palīdz nauda nejēgas rokā, lai pirktu augstāko gudrību, ja viņš tomēr ir un paliek nepraša.” (Sālamana pamācības 17:16)

Vai kāds atceras manu mīļāko teicienu par naudu? Iedod bezpajumtniekam miljonu, un viņš pēc nedēļas atkal būs bezpajumtnieks. Precīzāk sakot, viņš arī būs bezpajumtnieks arī ar visu miljonu. Atņem miljonāram miljonu, un pēc laika viņš atkal būs miljonārs. Viņš nekad nepārstās būt miljonārs, jo viņš tāds ir no iekšienes, tāda ir viņa domāšana. Un bez gudrības tu nevari realizēt nekādus pasākumus savai dzīvei, kā tikai minimumu. Labākajā gadījumā tu spēj panākt iztikas minimumu, neatrisinot ne savas, ne citu galvenās problēmas. Tev ir vajadzīgas zināšanas un gudrība, kura ir jāpielieto. Pretējā gadījumā, kad tavā dzīvē nāks tavas iespējas, tu nespēsi viņas realizēt, izmantot. Ja tu gribi kaut ko sasniegt, tev ir jāiet uz to, un tev pavērsies tavas iespējas. Taču, ja tev nebūs iegūtas pietiekošas zināšanas, iemaņas, tu nespēsi to īstenot. Jo katram pienāk sava iespēja. Iedomājies, atnāk tava iespēja, un tu neesi tam gatavs.

12.  Tāpēc, ka tie, kas nemācās Kristus mācībā, tie klausās pasaules mācības.

Es varu tā gudri izvilkt no tevis visu, ko man vajag. Es vienkārši varu tev pajautāt, cik daudz tu lasi Bībeli, cik daudz tu lasi kristīgas grāmatas, cik daudz laika pavadi dievkalpojumā un grupiņā. Un no tavām atbildēm es pateikšu, vai tu regulāri skaties pasaulīgas filmas, vai visu laiku lasi pasaulīgas grāmatas, vai sēdi bezdievju sabiedrībā un uzsūc viņu gudrības un mācības. Ļoti vienkārši. Ja tu nemācies kristīgās mācības un nemaksā savu cenu par to, tad noteikti tavā dzīvē būs pasaulīgas filozofijas un muļķības, un labākajā gadījumā tu būsi tikai baznīcas solu deldētājs. Jo vienmēr, kad kāds aiziet no Kristus mācības, to aizvieto pasaules mācības, gudrības.

„Mities, mans dēls, klausīties mācības, kuras novērš no gudrības vārdiem!” (Sālamana pamācības 19:27)

„Cilvēks, kas nomaldījies projām no gudrības ceļa, nokļūs mirušo draudzē.” (Sālamana pamācības 21:16)

Kad tu nomaldies no Kristus mācības, no patiesās gudrības, tu nonāc mirušo draudzē – tu pārstāj mācīties. Tu vari sēdēt dzīvo draudzē un būt miris. Vai ir pareizi tas, ko es runāju? Jā, Bībelē tā ir rakstīts.

13.  Tāpēc, ka tie, kas nemācās, iznīkst.

„Un Mana tauta iznīkst kopā ar viņiem aiz atziņas trūkuma, un tā negrib neko mācīties. Ja tu, priesteri, esi atmetis Dieva vārdu, tad Es atmetīšu arī tevi, ka tu vairs nekalposi kā Mans priesteris. Tu aizmirsīsi sava Dieva baušļus, tāpēc Es aizmirsīšu tavus bērnus.” (Hozejas 4:6)

Atziņas trūkums ir saprašanas, gudrības un mācīšanās trūkums. Cilvēki, kuri nemācās Dieva ceļus, nemācās kristīgo mācību, neiedziļinās, nepilnveidojas, neaug, viņi iet bojā, iznīkst. Kā tu domā? Tā izglītības sistēma, kas ir Latvijā, tā jau savā ziņā pilda savu funkciju. Viss nav tik katastrofāli, kā es iztēloju, jo valdībā tomēr ir kāds, kas mūs vēl vada, vai ne? Prezidents, ministri, bāriņtiesa, policija ir, vai ne? Tā izglītības sistēma tomēr laiž kaut ko pasaulē, kas spēj pārvaldīt mūsu lielo ģimeni Latviju. Kas vispār ir skola? Skolās sagatavo Latvijas pilsoņus, kas spēj ieguldīt šeit. Kopīgiem spēkiem mēs pārvaldīsim savu zemi, spēsim apstrādāt to, vairoties un kļūt stipri. Kaut ko jau skolās ražo. Bet, kad tu reizēm parunā ar tiem produktiem, īpaši jaunajiem, kam ir 20 – 25 gadi, tad „vai”! Jaunieši ir augstskolu upuri. Es nesaku, ka nav jāmācās augstskolā, bet mana pieredze rāda, ka tiem, kas ir pabeiguši augstskolas, ir ļoti „smaga” galva. Viņi ir tik nekārtīgi un slinki. Iemācījušies skolā neko nedarīt, ir ar zināšanām un uzpūtušies. Es nesaku, ka nav jāmācās tālāk, bet mums vajag izglītību ar mērķi. Ir jābūt Kristus pamatam – mugurkaulam, stājai, kaut kas ir jāizdara un jāsasniedz! Pasaulīga skola nevar kalpot tikai manām interesēm. Tai ir jābūt pakārtotai Dieva vārdam.

Es aizpagājušajā reizē sludināju sprediķi par pilnvērtīgiem vīriešiem un sievietēm, kas nu kļuvis ļoti populārs. Tam ir ļoti liels video skatījums un pat tagad to vēl skatās. Laikam ļoti patīk! Tur bija runa par produktiem, kas līdz 30 gadiem ir pabeiguši skolu un sēž pie mammām. Daudzi bija sašutuši. Man sūtīja vēstules gan par skolotājiem, gan par visu citu, jo neticēja, ka tā var būt. Bet tā ir! Varat būt pārliecināti, ka vēstules nesūtīja neviens, kurš mācās, kurš iedziļinās Dieva vārdā, meklē Viņu un kalpo Viņam. Un mēs nemērām panākumus pēc panākumiem pasaulē, jo Jēzus saka: „Ko līdz tev visas pasaules bagātības, ja tu zaudē savu dvēseli.” Es vēlreiz gribu atkārtot Mirtas tantes vārdus: „Cik ilgi tad jūs dzīvosiet?” Mēs raušam bagātības, pasaulīgas zināšanas, bet kas būs ar mūsu dvēseli? Pienāks tava diena, kad tev atnāks pakaļ vai nu nāves eņģeļi, vai Dieva eņģeļi. Pienāks brīdis, kad tu nomirsi vai nu normālā nāvē – priekā vai arī bailēs un trakumā. Vai arī tu būsi mācījies, iepazinis Dievu un sekojis Viņam. Mēs dzīvojam īsu laika sprīdi šeit virs zemes, un mēs nevaram to izniekot, jo tie, kas nemācās, iznīkst.

14.  Tāpēc, ka, lai pastāvētu, ir jāmācās.

„(..) un tie pastāvēja apustuļu mācībā un sadraudzībā, maizes laušanā un lūgšanās.” (Apustuļu darbi 2:42)

Tā ir pirmā draudze, kura pastāvēja apustuļu mācībā. Vai viņi paši tikai mājās lasīja Bībeli? Nē, viņi pastāvēja apustuļu mācībā. Viņi nepastāvēja tikai lasot mājās Bībeli, jo viņiem tādas pat vēl nebija. Retajiem bija raksti. Pamatā viņi mācījās pa mājām, templī.

Kas ir mācība? Tas ir tad, kad tev pašam nav viss jāizprot, kas ir rakstīts Bībelē, jo tas ir ļoti sarežģīti. Ir cilvēki, kas iedziļinās Bībelē un palīdz arī tev iedziļināties un atklāt. Bībeles mācība ir kopums, galvenās vadlīnijas, galvenie punkti. Tā ir mācība. Pats svarīgākais no Bībeles, kas tiek nests priekšā, ko māca cilvēki, tā ir mācība. Mācība, kas tiek fiksēta uz papīra. Lūk, tāda ir mūsu draudzes mācība.

Vai tu domā, ka mūsu draudzes mācība ir tikai Bībele? Tu zini, kas būtu, ja būtu tikai Bībele? Bībeli katrs interpretē pa savam, un īpaši, kad nenobrieduši un nezinoši cilvēki lasa Bībeli un izņem atsevišķas rakstu vietas ārā no konteksta. Vai jūs gribat šovakar mazgāt viens otram kājas? Bībelē taču ir rakstīts, ka Jēzus mazgāja mācekļiem kājas. Precētās, lūdzu, visas lakatiņos! Jo tas ir rakstīts Bībelē. Un vēl ir rakstīts: „Satriec bezdievim kupli noaugušu galvu.” Nu, ej mājās un dari, jo tas viss taču ir rakstīts Bībelē! Vēstulēs ir rakstīts, ka „nemācīti cilvēki sagroza Dieva vārdu sev par labu”. Viņi tulko to tā, kā paši grib un dzīvo pašu vadītu, ne Dieva vadītu dzīvi, un tā māca arī citus. Mācība ir, kad Bībele tiek izstudēta ar zinātnisku pieeju, punkts pēc punkta un to iemāca un pasniedz saprotamā valodā. Un tev nav jāstaigā lakatos un nav jāmazgā kājas visiem saviem brāļiem un māsām. Bet daudzi tā dara. Daudzas draudzes tā dara. Es jau pateicu tikai dažus piemērus. Maldi draudzēs ir pietiekoši. Tātad, lai pastāvētu, ir jāmācās.

„Un viņi nemitējās Templī un pa mājām ik dienas mācīt un sludināt Kristu Jēzu.” (Apustuļu darbi 5:42)

Apustuļi gan sludināja, gan mācīja. Kur mūsu draudzē pa mājām notiek mācīšana? Grupiņās! Tā ir mācīšanās. Un kur notiek mācīšanās templī? Šeit, dievkalpojumā. Kopīgās sapulces viņiem bija templī. Tev patīk tas, ko tu dzirdi? Aleluja!

Varbūt tev liekas, ka mums ir dīvaina mācība, kāpēc ir jākliedz un jāsauc? Tāda ir mūsu mācība! Jo ir rakstīts: „Gavilējiet Tam Kungam ar bungām, ar bazūnēm, ar gavilēm.” Aleluja!

15. Tāpēc, ka muļķim nebūs nekas vairāk par īslaicīgām baudām un ilglaicīgām ciešanām.

Dažs meklē īslaicīgas baudas, taču viņu sagaida ilglaicīgas ciešanas pēc tam. Un šādu cilvēku Bībele sauc par muļķi.

„Prātīga cilvēka lūpās atrodama gudrība, bet ģeķa mugurai piemērota stiba.” (Salamana pamācības 10:13)

Muļķa mugurai ir paredzēta stiba. Muļķis ir tas, kurš nemācās. Bībelē lietotais vārds „ģeķis” mūsdienu valodā būtu muļķis. Savukārt gudrajam tiks viss, kas ir labs, pats labākais.

16. Tāpēc, ka svētīgi tie, kas mācās.

Kāda ķēniņiene nāca klausīties Salamana gudrību, jo viņš bija gudrs.

„Svētīgi ir tavi vīri, un svētīgi ir tavi kalpotāji, kas ik dienas stāv tavā priekšā, tie, kuri dzird tavu gudrību.” (1. Ķēniņu 10:8)

Svētīgi ir tie, kas dzird šo gudrību, kas klausās gudrību. Tie, kas ir tuvu tam, kurš māca. Svētīgi tie, kas mācās.

17. Kad tu esi mācībā un mācies, tavā sejā ir redzams spēks, mīlestība, stabilitāte, brīvība, Kristus.

”(..) Gudrība apskaidro cilvēka vaigu, un viņa cietie sejas vaibsti pārvēršas.” (Salamans mācītājs 8:1)

Tas ir redzams pat uz sejas. Ja tu vieglprātīgi izturies pret mācību, tava seja ir stipri dīvaina. Tā kļūst skāba, muļķīga un augstprātīga. Ja mēs uz draudzi atnākam ar skābu seju, skaidri redzams, ka mums trūkst gudrības.

18. Gudrība ir pārāka par bagātību.

Varbūt tu gribi par katru cenu kļūt bagāts? Nē, draugi! Tev ir jāgrib būt gudram. Jo tas, kurš ir gudrs, tas ir arī bagāts. Un, kas nav bagāts, nav vēl pietiekami gudrs.

„Par pērlēm un kristālu nav ko runāt, jo iegūta gudrība ir pārāka par pērlēm.” (Ījaba 28:18)

Gudrība ir pārāka par pērlēm. Ja tev ir gudrība, tu spēj nopelnīt. Kā muļķis var būt bagāts? Nekā, ja arī viņam atstāj mantojumu, viņš tik un tā nav bagāts. Viņš nav bagāts, viņš ir sliņķis. Jo viņš nespēj to vairot un likt lietā, nosargāt un vadīt. Jo viņam tas nav pašam iekšā.

Neuztraucies, ja tu vēl neesi miljonārs! Bagātība ir kaut kas vairāk, kā tikai naudas izteiksme. Bet pavisam noteikti finansiāla pārticība ir katram, kurš ir gudrs. Kā minimums šādam cilvēkam būs pārticība, pietiekamība. Neviens māceklis nevar būt nabags. Gudrais nekad nedomā, ka šodien ir nabags, un rīt būs bagāts. Tam ir vajadzīgs laiks.

19. Tāpēc, ka līdz ar gudrību tu iegūsti bagātību, mugurkaulu, līdera īpašības, uzvaru, drošību, veselību un visu pārējo

Dziedināšanas dievkalpojums ir vajadzīgs, bet pamatā mums nevajag dziedināšanas dievkalpojumu. Tie, kas mācās, kas ir Kristus mācekļi, tie ir iemācījušies izcīnīt savas uzvaras jau savā lūgšanu kambarī. Es nesaku, ka dziedināšanas dievkalpojumus nevajag. Tos vajag, jo arī tur mēs saņemam. Taču, pirmkārt, svarīga ir mācīšanās, mēs caur to iegūstam. Ķēniņam Salamanam Dievs atklājās sapnī. Iedomājies, ka tev sapnī atklājas Dievs un saka: „Lūdz Man ko gribi, Es tev došu!” Līdzīgi, ka tu zelta zivtiņu būtu noķēris. Ko tu prasītu? Iedomājies, ko tu būtu prasījis! Padomā! Tu jau zini atbildi, vai ne? Ko tu gribētu, ja tev būtu tikai viena vēlēšanās? Salamans teica: „Dievs, dod man gudrību.” Patiesībā tā bija Dāvida vēlēšanās, lai Salamans būtu gudrs. Bībelē rakstīts: „Viņš vēlējās, lai viņa dēls būtu gudrs”. Un viņš to viņam arī nodeva, Salamans tiecās pēc gudrības. Viņš lūdza: „Dievs dod gudrību!” Un ko Dievs darīja?

„Un tādēļ, ka tu to neesi lūdzis, Es tev došu arī bagātību un godu: un tāda kā tu starp ķēniņiem nebūs visā tavā mūžā.” (1. Ķēniņu 3:13)

Dievs saka: „Tu Man lūdzi gudrību. Ņem gudrību, un kopā ar to ņem bagātību un godu. Un tāda kā tu starp ķēniņiem nebūs neviena, visā tavā mūžā.”

Gudrākais cilvēks uz zemes bija Salamans. Viņš zināja ko lūgt. Ko mums būs lūgt, pēc kā tiekties, pie kā strādāt? Pēc gudrības, draugi. Mācīties Kristus pamatus, Bībeli. Bībelē ir visas atbildes.

Man vairākas reizes cilvēki ir teikuši gan labā nozīmē, gan arī negatīvā, ka G12 – tā jau esot mārketinga sistēma, no pasaules paņemta. Bet patiesībā šo sistēmu pagāni ir paņēmuši no Bībeles. Nevis mēs esam paņēmuši no pasaules, bet pasaule to ir paņēmusi no mums. Tā ir struktūra, kas ir atrodama Bībelē, šis princips ir tur. Lūk, tev mārketinga sistēma. Pasaule lieto Bībeles principus un iedzīvojas, viņi strādā. Kāpēc viņi nodarbojas ar labdarību? Viņi zina, ja daļu no naudas ieguldīs labdarībā, tad daudz vairāk saņems atpakaļ. Viņi to zina, bet kristieši bieži to nezina. Viņi nezina, kur investēt.

20. Pie tevis pēc padoma nāks neticīgi cilvēki no visām malām.

Viņi nāks pie tevis, nevis tu pie viņiem, jo viņi redzēs, ka tava gudrība ir pārāka par viņu gudrību. Un viņi nespēj atrisināt savas problēmas, bet tu spēj. Viņi to atcerēsies visu mūžu, viņi domās par tevi.

„Un ļaudis nāca no visām tautām klausīties Salamana gudrību. Arī visādu ķēniņu sūtņi nāca no zemju zemēm, kas bija dzirdējuši par viņa gudrību.” (1. Ķēniņa 5:14)

21. Tu būsi pārāks par pasaules gudrajiem.

„Un Dievs piešķīra Daniēlam žēlastību un pretimnākšanu no galminieku priekšnieka puses.” ( Daniēla 1:9)

Zini, kas ir Daniēls? Viņš bija jūdu jauneklis, izglītots Dieva lietās un ne tikai. Bābelē viņu izglītoja ne tikai Dieva lietās, kuras viņš jau zināja. Viņu izglītoja arī dažādās kaldeju gudrībās, pasaulīgās zinībās. Viņa pamats bija Kristus plus laicīgās zinātnes. Un viņš bija pārāks par jebkuru zinātnieku Bābelē. Daniēls bija zinātnieks numur viens. Viņš bija otrais cilvēks aiz ķēniņa un pārdzīvoja vairākus ķēniņus. Viņš palika valdībā pie varas. Daniēls ir pārāks par visiem, tas ir Bībelē rakstīts.

„Un, kad ķēniņš runāja ar tiem, tad izrādījās, ka no visiem jaunekļiem nebija neviena tāda kā Daniēls, Hananja, Misaēls un Asarja; tādēļ viņus arī uzņēma ķēniņa galma darbinieku vidū. Un visos gadījumos, kad ķēniņš griezās pie tiem, izrādījās, ka tie savās zināšanās, apķērībā un asprātībā bija desmitreiz pārāki par visiem gudrajiem un zīlniekiem visā viņa valstī.” ( Daniēla 1:19-20)

Tu esi pārāks par visiem zīlniekiem, okultistiem un ekstrasensiem ar to, ka tev ir Kristus pamats. Tu mācies Kristus pamatus un pēc tam pielieto zināšanas, kas vajadzīgas, lai ieņemtu kādu amatu sabiedrībā. Tādēļ nesakiet, ka es mācu, ka vajag mācīties. Vajag mācīties un pareizas lietas mācīties, nevis atsēdēt. Es esmu par augstāko izglītību, bet esmu pret to, ka tu paliec par idiotu šajā skolā. Ja, tev nav Kristus pamata, tad ir varbūtība 99,9%, ka tu paliksi par idiotu. Kā tu pastāvēsi tajā zvēru barā? Kā tu iemācīsies savu vielu? Tusiņi, dzeršanas, tas aizēnos visu tavu izglītību.

22. Tavai gudrībai neviens nevarēs pretī stāties.

„Jo Es jums došu vārdus un gudrību, kam visi jūsu ienaidnieki nevarēs pretī stāvēt.” (Lūkas 21:15)

Vai tev ir ienaidnieki? Vispirms jau tu pats sev esi ienaidnieks. Dieva vārds saka, ka tie nevarēs tev pretī stāties.

23. Ir jāmācās, lai nekļūtu par farizeju mācības upuri.

Kas ir farizeju mācības? Tā ir izkropļota kristīgā mācība. Pilna Latvija ir ar denominācijām un draudzēm, kas māca absolūti nebībeliskas mācības un pasniedz tās kā patiesību. Cilvēki tās uzsūc un uzskata, ka viņi tic Dievam, bet viņu sejās rakstīts, ka viņi netic. Un viņu dzīve parāda to, ka viņi ir tālu no patiesības. Lūk, farizeju mācība, kas bija Jēzus laikā.

„Tad tie saprata, ka Viņš nebija teicis, lai sargās no maizes rauga, bet no farizeju un saduķeju mācības.” (Mateja 16:12)

Kā tu vari sargāties, ja tu nemācies? Mācoties patiesību, tu automātiski spēj atšķirt kas ir labs un kas ir ļauns. Draugi, mums ir jāmācās!

Arī tad, ja es mācu un tu pats mājās Bībeli nelasi, kā tu zini, ka es runāju patiesību? Vai tu salīdzini? Un kāpēc es parasti citēju tik daudz rakstu vietas, arī šodien? Jo es mācu Bībeli. Un tās nav rakstu vietas ārpus konteksta. Dievs ir visgudrs! Par to ka jāmācās ir skaidrs ar to vien, ka Dievs ir visgudrs un Jēzus mācījās.

24. Tev ir jāmācās, lai tu vari pildīt lielo pavēli un mācīt citus.

Dievs ir uzticējis mums sludināt un mācīt cilvēkus. Veidot mācekļus, kalpot cilvēkiem un glābt pasauli.

„Tāpēc eita un darait par mācekļiem visas tautas, tās kristīdami Tēva, Dēla un Svētā Gara Vārdā, tās mācīdami turēt visu, ko Es jums esmu pavēlējis. Un redzi, Es esmu pie jums ik dienas līdz pasaules galam.” (Mateja 28:19-20)

Par ko ejiet un dariet? Par mācekļiem. Draudzes uzdevums ir ne tikai sludināt, bet arī mācīt Kristus mācību. Lūk, draudzes uzdevums, lūk, kāpēc ir jāmācās. Lai mēs spētu mācīt un izpildīt lielo pavēli, kalpot. Atvērt savas grupiņas, jeb kā minimums būt grupiņas aktīvākajam dalībniekam, tādam, kas ved cilvēkus pie Kristus. Tādam, kas piedalās Kristus darbā.

25. Viltus mācības ved pazušanā.

„Tā viņš runā par šīm lietām visās vēstulēs, kurās ir kas grūti saprotams, ko nemācītie un nenostiprinātie ļaudis sagroza, tāpat, kā arī citus rakstus, sev par pazušanu.” (2. Pētera 3:16)

Kad mēs sagrozām rakstus, kur mēs ejam? Pazušanā! Tātad izkropļota, nebībeliska mācība noved mirušā valstībā, pazušanā. Mums ir jāmācās! Ir jāmācās Kristus pamati, jāpieaug gudrībā un augumā. Aleluja!

Šīs svētrunas noslēgumā gribu jūsu visus aicināt uz jauno Līderu skolu, kas sāksies aiznākamo pirmdien, 23. septembrī, šajā pašā zālē, pulksten 19.00. Visus gribu redzēt šeit. Mēs sāksim Līderu skolu trīs līmeņos, kas ietvers gan Bībeles pamatus, gan visu Bībeles mācību kopumā, līdz pat grupas atvēršanai un visiem tās vadīšanas principiem.

„Un piesteidzies Filips dzirdēja viņu lasām pravieti Jesaju un sacīja: “Vai tu arī saproti, ko tu lasi?” Bet viņš atbildēja: “Kā gan to varētu, kad neviens mani nepamāca?” Un viņš lūdza Filipu iekāpt un sēsties viņam līdzās.” (Apustuļu darbi 8:30-31)

Tur ir rakstīts, ka bez cilvēku palīdzības mēs nevaram izprast Bībeli. Vai tu zini, cik daudz cilvēku man ir kalpojuši, cik daudz grāmatu es lasu? Kas tās grāmatas ir sarakstījis? Un, tu domā, ka pats gudrs paliki. Nekas nav no tevis paša, tevi ir mācījuši, tu esi dzirdējis, tu esi klausījies. Mums ir vajadzīga citu palīdzība. Bībele saka: Viņš arī devis citus par apustuļiem, citus par praviešiem, citus par evaņģēlistiem, citus par ganiem un mācītājiem”. Mēs pieaugam garā un skaitā, un iegūstam mugurkaulu. Dievs ieceļ cilvēkus, kuri mūs māca. Tad nu es esmu uzņēmies to lomu un mācīšu Kristus pamatus. Tāda skola mums vēl nav bijusi, būs 54 jeb 55 tēmas, vēl precīzi nezinu. Pēc šīs skolas nevar palikt normāls cilvēks, normāls tādā izpratnē, kā to saprot pasaule. Pēc šīs skolas tu būsi spēcīgs, tu būsi izmainījies, ja vien tu centīsies to pielietot. Un pat tie, kas nepielietos, arī tiem kaut kas būs palicis atmiņā, jo nevar jau tā vienkārši klausīties šo visu un palikt neizmainīts.

Vai tu zini, ka apustulim Pāvilam bija sava skola? Pāvils Efezā sludina, viņam ir mācekļi. Un te ir rakstīts.

„Tā kā daži nocietināja savas sirdis un neticēja, ļaužu priekšā nonicinādami šo mācību, viņš no tiem aizgāja un ņēma mācekļus savrup, ik dienas sludinādams Tiranna skolā.” (Apustuļu darbi 19:9)

Viņš ņēma mācekļus savrup un mācīja viņus. Pāvilam bija pašam sava skola. Rezultāts šai skolai bija atmoda.

Daudzi, kas bija kļuvuši ticīgi, nāca atzīdamies un izstāstīdami savus darbusUn labs skaits to, kas bija nodarbojušies ar burvju mākslām, sanesa grāmatas un tās sadedzināja visu acu priekšā; to vērtību noteica un saskaitīja piecdesmit tūkstoš sudraba gabalu. Tā mācība auga un kļuva stipra Tā Kunga spēkā.” (Apustuļu darbi 19:18-20)

Efezā notika atmoda. Tur bija Dieva darbi, caur to, ka Pāvils paņēma savrup un mācīja mācekļus skolā.

Te ir mūsu skola, te ir mūsu draudze. Un tās ir mūsu pirmdienas, un es zinu, ka visi ļoti grib mācīties. Bet tev būs jāsamaksā sava cena.

„Pērcies taisnību un patiesību un nepārdod tās atkal; centies iegūt gudrību, audzināšanu un saprātu.” (Salamana pamācības 23:23)

Lai izbrīvētu laiku un pirmdienās būtu šeit, tev ir jāsamaksā sava cena. Te nav runa par naudu, šeit skola ir bezmaksas, kas arī nav normāli, bet mums tas ir normāli. Bez maksas esam dabūjuši un bez maksas dodam. Tātad – sava cena. Un kādu vēl var nākties maksāt cenu?

„Un, kad ļaudis to dzirdēja, tie iztrūcinājās par Viņa mācību.” (Mateja 22:33)

Vai tu zini, ka tavi radinieki, mamma, tētis, vīrs vai sieva, iespējams, tavi draugi, iztrūksies. Viņi uz tevi var izdarīt ļoti lielu spiedienu, jo pie tevis būs ļoti lielas izmaiņas. Un velns pretojas tam, lai tu iegūtu šīs izmaiņas. Viņš nevēlas, lai tu kļūtu par cilvēku ar pašapziņu, ar skaidru galvu, pārdabiski stipru, Kristus mācībā bagātu. Velns pretosies un tas būs caur cilvēkiem. Maksā savu cenu! Un parādi viņiem savu vietu, tikai bez ieročiem un dūrēm. Nevajag bezdievim galvu sasist, tas nav bībeliski. Ar mīlestību un stāju, kaut arī daži spēcīgi vārdi reizēm noder. Jēzus iegāja templī un ar vārdiem izdzina visus laukā, tādēļ skatāmies no Viņa un mācāmies. Kā Viņš runāja ar farizejiem? Viņš teica: „Jūs nobaltinātie kapi, no ārpuses jūs izskatāties tīri un smuki, bet no iekšpuses jūs pilni ar mēsliem un smirdoņu!” Ja Jēzus tā teica, arī mēs tā drīkstam!

Pagāni meklē gudrību. Arī liela daļa kristiešu meklē. Īsto draudzi, īsto grupiņu, īsto vadītāju, īsto mācītāju, citi pat īsto Dievu meklē. Citi meklē, kurš ir galvenais – Jēzus vai Tēvs, vai Svētais Gars. Viņi meklē patiesību, meklē!

„Jūdi prasa zīmes, un grieķi meklē gudrību.” (1. Korintiešiem 1:22)

Bet tu esi atradis gudrību, kas ir Kristus mācībā. Tu esi atradis savu draudzi, savu mācītāju, savu grupiņu. Tu esi atradis savu Dievu! Un Dievs nav jāmeklē citur, Viņš ir šeit! Miers ir tad, kad tu esi Kristus mācībā un viņš nemaz nav jāizjūt. Tu esi atradis!

Mārča Jencīša svētrunas iztirzājumu rakstīja Pārsla Jankovska un Inese Meijere