16. aprīļa dievkalpojumā mācītājs atgriežas pie nesen aizsāktas tēmas – Uguns ēkā.
Draudze droši apstiprina, ka labi atceras, ar ko sākās evaņģelizācijas kampaņa „Pārmaiņu laiks”. Mācītājs redzēja sapni no Dieva, kur draudze bija kā māja, kurā atradās katls, bet kurtuvē uguns nevis dega, bet tikai gruzdēja. Mācītāju mēģināja novērst no kurināšanas dažādi apsūdzētāji, taču viņiem tas neizdevās. Māja, kuru viņš redzēja sapnī, bija draudze, un mācītājs bija aicināts kurināt draudzē Svētā Gara uguni. „Tagad man ir sajūta, ka mūsu draudze ir sakustējusies. Mēs izplatām bukletus un mums ir reklāma LNT televīzijā”, saka mācītājs. „Pagājušajā naktī mana sieva redzēja sapni. Viņa redzēja ēku, kura ir ugunīs, deg, bet nesadeg. Un kāds cilvēks izmisis skraida apkārt šai ēkai un sauc: „Ak, Dievs, kur es tagad dzīvošu?”” Man nebija daudz jādomā, par ko šodien sludināt! Tas izmisušais cilvēciņš ir kāds no jums. Nedod Dievs, ka tas esi tu!” – tā jau pašā svētrunas sākumā katru klātesošo brīdina mācītājs. „Tiešām, nedod Dievs, ka tu tiec atmests tikai tāpēc, ka tu negribi mainīties! Ēka ir draudze, kas deg Svētā Gara ugunī, draudze, kas mainās un iet uz saviem mērķiem. Un tas raudošais cilvēciņš esi tu, kurš negribi mainīties. Tas, kurš sēž gadiem draudzē, vai staigā no vienas draudzes uz otru. Kamēr draudzē nav Svētā gara uguns, tikmēr tu šeit jūties ērti, kamēr tev neko neaizrāda, tikmēr draudze ir laba un mācītājs arī. Bet līdz ko tev norāda, ka kaut kas ir jāmaina, tad tu sāc buksēt un kurnēt pret draudzi, mācītāju un Dievu”.

 

Kas ir pasaules uzvarētājs? Tikai tas, kas tic, ka Jēzus ir Dieva Dēls. 1. Jāņa 5:5

 

Vai nav dīvaini, ka kristieši grib būt draudzē un būt ar Dievu, un tajā pašā laikā grib arī grēkot? „Vai tu tici, ka Dievs var tevi izmainīt?” – jautā mācītājs. „Tad kāpēc tu nemainies? Kāpēc tu buksē ik reizi, kad tev jāsāk kaut kas mainīt savā dzīvē? Ir teiciens: „Mēsli izpeld ūdens virspusē”. Kad mūsu draudzē sākās kampaņa „Pārmaiņu laiks”, bija kādi, kas kļuva neapmierināti, sāka kurnēt un aprunāt. Kāpēc? Tāpēc, ka viņi grib dzīvot divas dzīves. Grēki, kas snauda šajos cilvēkos un bija viņiem mīļi, kurus viņi negribēja atstāt un atdot Dievam, izlīda ārpusē. Kad Dievs atnāk ar Savu uguni, tad, izrādās, tas nav nemaz tik patīkami!” – skaidro mācītājs un joko, ka varējis šo svētrunu nosaukt arī „Suņu laiks”, jo tieši pavasarī apslēptie grēki, kas saistīti ar netiklību un seksuālām perversijām, sāk līst ārā. Kaķi gaudo un suņi pārojas. Mācītājs atklāti runā par šiem grēkiem tieši no kanceles. „Dievs ir arī bargs un svēts Dievs, un tāpēc tev neizdosies dzīvot divas dzīves – vienu ar Dievu un otru ar grēku!” – viņš brīdina. „Šajā draudzē ilgi neuzkavēsies neviens, kurš nevēlas mainīties. Mēsli izpeld virspusē!

 

Tāpēc bezdievīgie nepastāvēs tiesā, nedz arī taisno draudzē grēcinieki. Psalms 1:5

 

„Viss izpeldēs, viss iznāks gaismā! Es nerunāju par cilvēkiem, kuri nāk pēc palīdzības, es nerunāju par tiem, kuri atzīst savas kļūdas un grib mainīties. Es runāju par tiem, kas sēž draudzē mēnesi no mēneša, gadu no gada un nemainās! Ja tev aizrāda un saka, un ja tu pats redzi Bībelē, kas ir nepareizi, taču neko nedari, lai mainītos, tad, lūk, par tevi ir runa! Tu nepastāvēsi draudzē, jo tavs ceļš ir platais ceļš, kas ved pazušanā!” – tā mācītājs brīdina klātesošos.

 

Bet zināmi ir miesas darbi: tie ir netiklība, nešķīstība, izlaidība, elku kalpība, buršana, ienaids, strīdi, nenovīdība, dusmas, ķildas, šķelšanās, ķecerība, skaudība, dzeršana, dzīrošana un tam līdzīgas lietas, par kurām es iepriekš saku, kā jau esmu senāk: tie, kas tādas lietas dara, nemantos Dieva valstību.  Galatiešiem 5:19-21

 

„Te vairs nav runa par to, ka tev ir piedots”, skaidro mācītājs. „Ja tu dari šīs lietas un necīnies ar savām vājībām, tad tev neredzēt Debesu valstību. Un tad rodas jautājums: „Ko tu vispār dari draudzē?”

 

Tam vēteklis rokā, un Viņš tīrīs Savu klonu, un Viņš sakrās Savus kviešus klētī, bet pelavas sadedzinās ar neizdzēšamu uguni. Mateja 3:12 

 

„Nesen bija svētruna „Kritiskais punkts”. Kādu laiku Dievs nogaida un pacieš mūsu grēkus un mūsu neizlēmību. Bet tad pienāk brīdis, kad tālāk tā dzīvot vairs nevar. Daudziem mūsu draudzē šis punkts ir pienācis un Dievs saka: „Vai nu izmainieties, vai ejat ellē!” Jēzus tīra Savu draudzi, savu klonu. Arī Vecajā Derībā ir rakstīts, ka mēs paši izvēlamies – svētību vai lāstu. Viss ir tavās rokās!” – saka mācītājs.

 

Bet, ja tavs brālis grēko, tad noej un pamāci viņu zem četrām acīm; kad viņš tev klausa, tad tu savu brāli esi mantojis. Un, ja viņš neklausa, tad pieaicini vēl vienu vai divus, lai no divu vai triju liecinieku mutes katrs vārds tiek apstiprināts. Bet, ja viņš tiem neklausa, tad saki to draudzei; bet, ja viņš neklausa arī draudzei, tad turi viņu par pagānu un muitnieku.  Mateja 18:15-17

 

„Tātad, tos cilvēkus mūsu draudzē, kuri ir tikuši vairākkārt brīdināti, bet nemainās, es uzskatu par pagāniem un muitniekiem, un viņiem nav vietas šajā draudzē!” – tik kategorisks ir mācītājs. Viņš izstāsta piemēru par gaisa balonu. Kad nomet balastu, maisus ar smiltīm, tad balons ceļas augšā. Līdzīgi arī zemūdene uzpeld tad, kad no tās rezervuāriem izsūknē ūdeni. Gluži tāpat ir ar draudzi. „Kad draudze nomet balastu, atbrīvojas no mēsliem, tad draudze paceļas. Bet, ja draudze paliek ar mēsliem, un tiem, kas dara mēslus, tad tā sāk smirdēt un grimt uz leju!” Bībelē skaidri teikts:

 

Vai nezināt, ka maz rauga saraudzē visu mīklu? Izmēziet veco raugu, lai esat jauna mīkla1. Korintiešiem 5:6-7

 

Viens mēsls draudzē, kurš negrib mainīties, var sabojāt visu draudzi. Un nepietiek nomainīt draudzi, ir jāmainās pašam. „Tu vari nomainīt draudzi, aiziet uz vietu, kur nav mājas grupu, kur nav vadītāju, un kur tev atļauj dzīvot kā mēslam. Tev neviens nepievērš uzmanību, jo neviens nezina, ka tu dzīvo dubultu dzīvi. Tu pat vari iestāstīt sev, ka esi normāls kristietis un ej normālā draudzē”, saka mācītājs. „Bet patiesībā tev ir tikai divi ceļi! Vai nu mainies, vai arī ej ellē! Es nesaku, lai tu ej uz citu draudzi, jo tas tev nepalīdzēs. Izmainies tajos apstākļos, kādos tu esi šodien!”

 

Es jums rakstīju savā vēstulē, lai nebiedrojaties ar netikļiem. Es nedomāju – vispār ar šīs pasaules netiklajiem vai mantraušiem, vai laupītājiem, vai elku kalpiem; tad jau jums vajadzētu aiziet no šīs pasaules. Bet es rakstīju jums nebiedroties ar tādu brāli, kas gan saucas par brāli, bet patiesībā ir netikls vai mantrausis, vai elku pielūdzējs, vai zaimotājs, vai dzērājs, vai laupītājs; ar tādu jums nebūs kopā pat ne ēst. Kāda man daļa tos tiesāt, kas ārā? Vai jums nav jātiesā tie, kas iekšā? Tos, kas ārā, Dievs sodīs. Izmetiet ārā ļauno no sava vidus! 1. Korintiešiem 5:9-13

 

Tas nenozīmē, ka mēs nevaram kontaktēties ar cilvēkiem pasaulē, kuri ir neticīgi. Te ir runa par to, kas izliekas par brāli vai māsu un dzīvo dubultu dzīvi. Ar tādu brāli mums pat nav jāēd kopā. Kā piemēru mācītājs min Vakarēdienu grupiņā: „Kā tas ir baudīt to kopā ar cilvēku, kurš jau divus gadus sēž draudzē un vēl aizvien ir tajos pašos grēkos?” jautā mācītājs. „Dievs saka, ka mums nebūs ar tādiem kopā ēst!”

 

Daži domā, ka draudzes maiņa atrisinās garīgo krīzi viņa dzīvē. Ja šajā draudzē man vadītājs liek mainīties un runā stingri, tad acīmredzot, šeit „nav mīlestības” un kādā citā draudzē mani „sapratīs” labāk un izturēsies iecietīgāk. Dažkārt cilvēki maina draudzes, padodoties savu tuvinieku un draugu spiedienam, kuri „nav saprasti”, jo paši negrib mainīties. Svētrunas turpinājumā mācītājs runā par pareiziem un nepareiziem motīviem, kad cilvēks maina draudzi. Viņš izstāsta gadījumu ar savu mammu. „Mana mamma bija baptistu draudzē, kalpoja tur un spēlēja klavieres. Mēs tur bijām kopā, es katru dienu lasīju Bībeli, lūdzu Dievu un tad es sapratu, ka šī draudze nav mana vieta. Es gribēju iet tālāk kopā ar Dievu, jo šajā draudzē nebija daudz kas no tā, kas rakstīts Bībelē. Es atklāti izrunājos ar savu mācītāju, šķīros bez naida un pievienojos Vasarsvētku draudzei, kas tikko bija sākusies Limbažos, jo viņu mācība daudz vairāk saskanēja ar Svētajiem rakstiem. Mana mamma darīja tāpat, taču viņai bija cits motīvs. Viņa gāja prom tikai tāpēc, ka aizgāju es. Viņa to nedarīja tāpēc, lai vairāk meklētu Dievu, viņa to darīja manis dēļ, jo domāja, ka man nodarīts pāri, lai gan tā nebija. Tātad motīvs, kāpēc viņa atstāja baptistu draudzi, bija nepareizs. Viņa raudzījās nevis uz Dievu, bet uz mani. Tā nu šajā piemērā sanāk, ka esmu kontrolējis savu mammu”, atzīst mācītājs.”Un kā ar tevi? Uz ko tu skaties? Uz Dievu, vai uz kādu citu cilvēku? Vai tu meklē to, ko grib Viņš un esi tur, kur tev jābūt, vai pakļaujies kāda cita cilvēka kontrolei un spiedienam? Par nožēlu jāatzīst, ka katrs otrais mūsu draudzē ir zem kāda cilvēka kontroles un to ļoti grūti pamanīt,” – skaidro mācītājs. Vīri kontrolē savas sievas, bet sievas – vīrus. Jebkāda kontrole no citu cilvēku puses neļauj mums atraisīties kā personībām un būt par tiem, par ko Dievs mūs ikvienu ir radījis. Cilvēku kontrole neļauj mums izlauzties un piepildīt Dieva gribu savā dzīvē.

 

„Vai tev pašam galva ir!? Vai tu pats vari izspriest kāda ir Dieva griba un kādai ir jābūt draudzei? Vai tu vari beidzot atkratīties no vecāku ietekmes savā dzīvē? Vai vari pārstāt ņemt no saviem vecākiem naudu un palīdzību? Kas nosaka tavu dzīvi – mamma, tētis? Tu gribi dzīvot normālu dzīvi un būt pilnīgi brīvs?” jautā mācītājs un aicina mūs ikvienu būt par personībām nevis par citu cilvēku ēnām. „Esiet tie, par ko Dievs grib jūs redzēt! Esi brīvs, izārdi jebkādu kontroli savā dzīvē! Skaties Dieva Vārdā, kas ir pareizs un nepareizs! Esi pats Dieva vadītsNeesi mēsls, esi personība!”

 

Mācītājs aicina, lai mēs paši pārmeklējam savu dzīvi, vai pārmērīgi bieži nekontaktējamies ar vecākiem un neesam viņu kontrolēti, ja mums pašiem jau ir savas ģimenes un savas dzīves. Bauslis aicina mūs godāt savu tēvu un māti, taču tas nenozīmē, ka mums jābūt savu vecāku kontrolētiem un jāpakļaujas it visā, kas nesaskan ar Dieva gribu. ”Brīvībai mēs esam aicināti!” – saka Dieva vārds. Un vēl: „Tādēļ cilvēks (vīrs un sieva) atstās savu tēvu un māti un pieķersies viens otram”. Mācītājs atgādina, ka mums ir piecas prioritātes: 1. Dievs; 2. es pats; 3. ģimene; 4. kalpošana un 5. darbs. „Tava ģimene ir tavs vīrs vai sieva un tavi bērni”, viņš skaidro. „Ja tu esi pieaudzis cilvēks, tad tava ģimene vairs nav mamma un tētis. Visi „kolhozi”, kad sievasmātes vai vīramātes dzīvo pie bērniem un kontrole viņu dzīves, ir ārprāts!” Mācītājs atzīst, ka nezina nevienu labu šādu piemēru. „Es apciemoju savus vecākus, bet tur nav nekādas kontroles. Tāda nav iespējama, jo es esmu vīrs,” skaidro mācītājs. „Ir tāda īpašība kā vīrišķība, un reizēm sievietēm tā piemīt vairāk nekā vīriešiem. Kas ir vīrišķība? Tas ir, kad tu dari pareizas lietas tā, kā to grib Dievs, neskatoties ne uz ko, arī ko vīrs vai sieva, vai mamma saka!”

 

Bet zini to, ka pēdējās dienās iestāsies grūti laiki jo cilvēki būs patmīlīgi, mantas kārīgi, lielīgi, augstprātīgi, zaimotāji, nepaklausīgi vecākiem, nepateicīgi, neganti, cietsirdīgi, nesamierināmi, apmelotāji, nesavaldīgi, nesavaldāmi, labā nīdēji,  nodevēji, pārsteidzīgi, uzpūtīgi, mīlēdami vairāk baudas nekā Dievu,  izrādīdami ārēju svētbijību, bet tās spēku noliegdami; un no tādiem izvairies. Jo tādi ir tie, kas iespiežas namos un gūsta sievas, kas apkrauti grēkiem un ko dažādas kārības vada, kas vienmēr mācās un nekad nevar nonākt pie patiesības atziņas. Bet, tāpat kā Janne un Jambre uzstājās pret Mozu, tā arī šie uzstājas pret patiesību – ļaudis, kas pavisam samaitāti savā prātā un nav pastāvējuši ticībā. Bet viņi netiks tālāk uz priekšu, jo viņu neprāts būs visiem skaidri redzams, kā tas arī ar pirmajiem notika. Bet tu esi sekojis manai mācībai, manam dzīves veidam, manam nodomam, manai ticībai, manai pacietībai, manai mīlestībai, manai izturībai, manām vajāšanām, manām ciešanām, kas man gadījās Antiohijā, Ikonijā, Listrā; šīs vajāšanas es esmu panesis, un no visām Tas Kungs ir mani izrāvis. Bet visi, kas grib svētbijīgi dzīvot Kristū Jēzū, arī tiks vajāti. 2.Timotejam 3:1-12 

 

„Ārēja svētbijība – esmu kristīts, svētīts, laulāts un pat Bībelīte arī mājās ir ar putekļu kārtiņu virsū! Šie cilvēki noliedz Dieva spēku, sakot: „Dievs jau mani nemaina”. Bet mums pašiem jāmainās Dieva spēkā. „Gūsta sievas” – tas nozīmē, ka gūsta prātus ar aprunāšanu. Šādi cilvēki vienmēr ir neapmierināti ar vadītājiem,” skaidro mācītājs. „Tie, kas vienmēr mācās – vienā, otrā, trešā Bībeles skolā, klausās visu iespējamo mācītāju sprediķus, bet pie patiesības tā arī netiek un izmaiņas viņu dzīvēs nav. Ja tu gribi mainīties, sagatavojies uz ciešanām!” brīdina mācītājs caur šo Rakstu vietu. Pāvils saka, tie, kas negrib mainīties, ieslīgs savos mēslos vēl dziļāk. „Ja tu gribi mainīties, maksā cenu šodien, jo rīt būs dārgāk un parīt vēl dārgāk! Jo ilgāk tu savu lēmumu atliksi, jo dziļāk tu slīgsi un grūtāk būs izrauties ārā!” Mācītājs atzīst, ka arī viņš nav ideāls un perfekts, tomēr viņš cenšas paklausīt Dieva gribai un aicina mūs darīt tāpat.

 

„Uguns ir ēkā un visi mēsli peld ārā! Ja tas, ko tu šodien dzirdēji no Dieva runāja uz tevi, tad nāc un nožēlo savus grēkus, beidz dzīvot divas dzīves!” – aicina mācītājs.

 

Svētrunas iztirzājumu sagatavoja Inese Jansone.